איך יוצרים קישורים איכותיים
איך יוצרים קישורים איכותיים, זוהי שאלת מפתח בכל הקשור
לקידום האתר שבנינו, שאחרי הכל, נועד להביא אליו גולשים.
זוהי למעשה, המטרה של האתר, אולם לשם כך יש להשקיע
מאמץ רב ומתמשך של קידום.
מטרת קידום אתרים היא הבאת האתר אל מיקום גבוה בדפי
התוצאות של מנועי החיפוש. המשמעות היא שגולשים שיקלידו
בגוגל, לדוגמה, שאילתה כלשהי, בנושא שבו עוסק האתר
המקודם, יופיע במיקום גבוה של דף תוצאות החיפוש – ובכך יגבר הסיכוי שהגולשים יבחרו דווקא באתר המקודם כדי למצוא בו את המידע המבוקש.
מנוע החיפש מחליט היכן למקם את האתרים על דף התוצאות
לכל שאילתה, סמך "ניקוד" שהוא מעניק לכל דף של האתר
המקודם, בהתאם לפרמטרים שונים, שלא כולם ידועים, אך
אחד החשובים בהם הוא הקישורים הנכנסים לאתר (back links).
איכות הקישורים נקבעת על פי שלושה גורמים:
1. מה כולל הקישור.
א. טקסט העוגן (הטקסט המסומן, לרוב, בצבע כחול וקו תחתי) –
הרובוטים של מנועי החיפוש, בודקים את טיבו של טקסט העוגן
לבין העמוד המקושר ואם הקשר הוא טבעי (הגיוני) מעניקים לקישור
"ציון" חיובי. אולם, העידכונים של גוגל, בשנים האחרונות, הפחיתו את
ערכו של פרמטר זה, הגם שהוא בכל זאת תורם לאיכות הקישור.
ב. הוותק של הקישור – ככל שהוותק של הקישור רב יותר, כך יתוגמל
הקישור בציון גבוה יותר במנועי החיפוש.
ג. מיקומו של הקישור – לא די בשתילת קישור. מיקום הקישור קובע אף
הוא – מיקום בתוך תוכן הדף יקנה ציון איכות הרבה יותר גבוה מאשר
מיקום בצד, או בתחתית העמוד.
2. חשיבות העמוד שבו ממוקם הקישור.
מנועי החיפוש מקנים משקל רב לעמוד שבו מצוי הקישור. אם יש לעמוד
כמות גדולה של קישורים אליו גדלה בהתאם גם הסמכות שלו. אולם, לא די
בהשגת קישור. לעיתים קרובות אין להם שום משקל, כאשר הם מגיעים
מאתרים חסרי סמכות, או דירוג איכות נמוך במנועי החיפוש. משום כך
קישור מאתר סמכותי, כמו למשל אתרים דוגמת YNET, אתרי ממשלה
וכו', המושכים תנועה רבה וזוכים לאלפי כניסות ביום (ואף מעבר לכך) שווים
לאין ערוך מאשר אפילו עשרות רבות ואפילו מאות קישורים מאתרים בעלי דירוג
אפס.
חשיבות רבה קיימת גם לגיל של העמוד ומידת האיכות של תכניו. ותק גדול
ותוכן איכותי מקנים לקישורים שבעמוד ערך גבוה יותר בעיני מנועי החיפוש.
3. קשר "טיבעי" בין האתר המקשר למקושר.
ככל שהזמן עובר, כך מקשיחים מנועי החיפוש את יחסם לגבי תוכן איכותי וכך
גם לאיכות הקישורים. בניגוד לעבר (כמה שנים טובות) שבהן די היה ביצירת קישורים,
גם כאלה שמאחוריהם תוכן חסר כל ערך, כיום אתרים כאלה נענשים ע"י
גוגל – והם פשוט לא עולים (לגמרי!) בתוצאות החיפוש – מצב שממנו קשה
מאד להחלץ.
הי!
מה עושה את האתרים שלנו כל כך טובים
- יצירתיות וכתיבה שיווקיתBy david on 30 באוקטובר 2014
- הקסם של רספונסיביותBy david on 6 באוגוסט 2014
- איך לבחור שם אתר וסיומת שם אתרBy david on 2 באוגוסט 2014
וידיאו מגדיל את חוויית המשתמש
WordSuit = חליפת-מילים
בחרנו בשם WordSuit, כלומר "חליפת מילים", כדי להדגיש שכל פרויקט שאנו מבצעים עבור לקוחותינו נעשה ב"תפירה" אישית בהתאמה מדוייקת לצרכים השיווקיים והפירסומיים של כל אחד מהם.זאת, על בסיס לימוד דקדקני של צרכים אלה ובהתמה לדרישות והאתגרים שמציבים בפניהם פלחי השוק שבהם העסק, או השירות פועל.
WordSuit
מקצוענות היא מבחינתנו שלמות, דיוק והישגיות. כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו, העבודה שלנו עבור לקוחותינו מתחילה ונגמרת במילה אחת, מחוייבות. בשתי מילים, מחוייבות מלאה.
אנו מצויים תמיד עם אצבע על הדופק, בקו הקדמי ביותר של זיהוי הטרנדים והחדשנות בתחומים המקצועיים שבהם אנו עוסקים - לטובת המטרות של לקוחותינו.
[social4i size="small" align="float-left"]