מחקר המתחרים גורם ראשון בדרך לנצחון

מחקר המתחרים הוא המרכיב  הראשון בדרך להיות המוביל במשחק, אם זה בעסק המוכר מוצרים

פיזיים ("אמיתיים") ואם זה עסק המוכר שירותים וייעוץ.

ללא היכרות מעמיקה עם  תנאי השוק,  היתרון יהיה של המתחרים באותו פלח שוק, 

בעוד שמחקר יסודי, של השוק ושל המתחרים, יבסס את היתרון דווקא אצלך.

יצירת יתרון משמעותי כבר בתחילת הדרך היא איפוא, מתכון בטוח להמשך ההצלחה בדרך – 

ולמעשה לאורך כל הדרך, מאחר שבתחום העיסקי התחרות לא מסתיימת אף פעם.

וכמו בכל תחרות, כאשר לומדים את היריבים ניתן להשתמש בחולשות שלהם, להמנע

מהטעויות שהם עשו ובסופו של דבר להקדים אותם – ולנצח!

כיצד מבצעים את מחקר המתחרים

הדרך להשגת המטרה, כלומר הקדמתם של היריבים בתחום שבו אנו פועלים, מתחילה באיתור

של המתחרים הבולטים בתחום. ברור שבכל תחום קיימים מספר "גורילות" שיווק, המנקזות אליהן 

תנועה רבה ולכן גם קשה מאד להאבק בהן. עם זאת, במחקר המתחרים, במידה והוא נעשה באופן עמוק,

מקיף ויסודי, ניתן לעמוד על האופנים שבהם הם מצליחים להגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש.

הסיבה לכך צריכה להיות די ברורה, שכן אם אותם מתחרים מגיעים לתוצאות טובות, או אפילו מצויינות,

שמזניקות את האתרים שלהם לתוצאות הללו, הם כנראה מבצעים פעולות מסויימות שגרמו לכך. ברור גם

שאם מדובר באתרים של מתחרים גדולים, בעלי דומיננטיות רבה, המאבק להשיג נתח נאה עבור האתר שלנו,

אינו פשוט ואפילו קשה.  משום כך, המחקר שלנו צריך לייצר אסטרטגיית פעולה שתגבר על המתחרים (הקטנים, לפחות)

או תייצר עבורנו נפח נכבד של תנועה. המשימה, לאחר השגת המיקום הגבוה עבור האתר, תהיה כמובן,

להמשיך ולשמור עליו במיקום זה.

לכוון במדויק אל קהל המטרה שלך

ללא כיוונון מדויק של המטרות לא נוכל להגיע אל קהל היעד המובהק שלנו. משום כך מחקר

המתחרים המקדים שלנו מנתח באופן יסודי את קהל היעד וממקד את אופן הפניה לכל פלח שלו. באופן זה

"טירגוט" המטרה, כפי שהדבר נקרא בלשון המקצועית, הוא עוד נדבך חשוב בדרך להשגת המטרה:

שהשאילתות שמקלידים הגולשים במנועי החיפוש יובילו דווקא אל האתר שלך – במענה לחיפושיהם!



UA-50200604-1