רשימת תפוצה

רשימת תפוצה:  החשיבות של רשימת תפוצה היא אדירה. זאת, מאחר שרשימת תפוצה הינה כלי מרכזי עבור כל עסק לצורך גיוס לקוחות ולא פחות מכך, לשימורם. זוהי גם הסיבה כמובן, לבנות ולטפח ללא הרף את רשימת התפוצה של העסק שלכם, כדי להתפתח ולהביא לשיגשוג העסק.

מה כוללת רשימת התפוצה? שם הלקוח, מספר הטלפון שלו וכתובת המייל הם כמובן הבסיס ההכרחי, אך לא רק הנתונים הבסיסיים האלה. על הרשימה להכיל את כל המידע האפשרי על הלקוח לרבות כמובן גילו , אזור המגורים שלו ואם אפשר את שטחי ההתעניינות שלו. באמצעות המידע הגולמי הזה יש בידינו לבנות את האסטרטגיה הפירסומית-שיווקית של העסק באמצעות פילוח המידע באופן שיטתי ויצירת מספר רשימות תפוצה, עפ"י החתכים המותאמים לקהלי היעד שאנו מבקשים להגיע אליהם ולהפוך אותם ללקוחות. בהקשר זה ראוי להדגיש, שהמקור המניב ביותר להכנסות של העסק יהיה תמיד הלקוחות הקיימים, אלה שכבר נחשפו לעסק ויודעים להעריך את המוצר או השירות שקיבלו.

רשימת תפוצה הדרך האפקטיבית לגיוס לקוחות

הדרך הנכונה לבניית רשימת תפוצה פשוטה למדי, אבל עדיין, חייבים לפעול בצורה מסודרת ועל פי מספר צעדים מובנים.

הצעד הראשון הוא ליצור רשימה ראשונית. זאת, על בסיס הנתונים שמצויים כבר בידיכם ביחס ללקוחות שלכם. נתונים אלה יש לארגן בצורה מסודרת, בדיוק כפי שפירטנו קודם לכן: שם, מס' טלפון וכו'.

הצעד השני הוא להרחיב את הרשימה. עושים את זה באמצעות פניה אל אותם לקוחות שכבר מופיעים ברשימה הראשונית. זאת, בפניה אליהם לקבל המלצות על מי שעשוי לגלות עניין במוצר, או בשירותים שהעסק שלכם מציע. כך גם לגבי חברים שלכם היכולים לתרום מידע. אמצעים אחרים יכולים להיות כל כרטיסי הביקור שהצטברו בעסק, חשבוניות שקיבלתם. מקור נפלא יכולות להיות קטגוריות (שבתחום העסק שלכם) בדפי זהב (הממוחשבים כמובן…) וכמובן, חיפוש בגוגל של הקטגריות הללו.

רשימת תפוצה – חייבים להמשיך להרחיב

העבודה על הרחבת רשימת התפוצה היא עבודה שלא נפסקת. זאת, משום שהיא המקור להגעה לאל הלקוחות הבאים. כמובן, בניית רשימת התפוצה והרחבתה באופן קבוע נועדה להגיע אל קהל היעד שלכם. אולם, גם כאן, יש חשיבות רבה להתמדה בפניה אל הגורמים שכלולים ברשימה. הרעיון הוא לשמור אתכם בתודעה של אותם אנשים שאתם פונים אליהם באמצעות מיילים שנשלחים באופן סדיר. החשיבות של פעילות כזו היא ביצירת האמון של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים, שאישרו לכם לשלוח להם מיילים. זאת, בניגוד לחשדנות הבסיסית בקבלת מיילים מגורמים שהם אינם מכירים או שקיבלו מהם פניות באופן לא סדיר.

הזכרנו מיילים, כדרך היעילה ביותר ליצירת הקשר החשוב עם הלקוחות, באמצעות רשימת התפוצה. הדרך למשלוח, שאותה עדיין לא הזכרנו, היא משלוח מתוזמן באמצעות שירות חיצוני. ישנם מספר שירותים מקצועיים העושים זאת תמורת מחיר סביר, בהתאם לחבילה שהעסק רוכש.

כאשר יש לנו כבר שירות למשלוח המיילים, יש חשיבות להקפיד לשלוח באופן סדיר, פעם בשבוע, כדי ליצור נוכחות קבועה בתיבות המייל של הלקוחות. במקביל, אסור לא להיות גורם מעיק ומנדנד שעלול לגרום ללקוחות הפוטנציאליים "להעיף" אתכם ולמחוק את עצמם מן הרשימה.

בנוסף, המייל השבועי שלכם צריך להיות מייל שמציע מידע חדש, או טיפ חדש או שירות חדש, כדי שלא תיווצר תחושה של חוסר רלוונטיות וכאמור, נידנוד. גורם נוסף שיכול להועיל כאן, הוא לגרות את העירונות של הלקוחות ולגרום להם לגלות עניין באמצעות מתנות קטנות, קופונים ומבצעים המיועדים אך ורק להם.

 

 

 

UA-50200604-1